Jako ze o oponach jak wiecie mam jakie takie pojecie wyraze taka subiektywna opinie , luznie zwiazana z trendem jaki panuje na rynku opon.
moze komus pomoze
opony teraz konstruuje sie typowo na dany sezon.
opony lenie tylko dadza rade w lato ,a w zime jak ktos pisal nie ruszy sie nawet. testowalem CPC2 na sniegu. to byla masakra. re002 sa lepsze ale o tym potem ,dlaczego.
poniewaz od opony oczekuje sie niskich oporow toczenia daje sie rowki przez srodek.
takie rozwiazanie jest dobre dlatego ze zamiast robic zawirowanie i opory odprowadzajac wode (oraz powietrze przy wiekszych predkosciach) na zewnatrz tworzy sie tzw wzdłuzny klin wodny (kiedys byly tylko poprzeczne)
te trzy okreżne rowy (nie rowki bo tam nieraz palec wchodzi) tworzą klin ktory sprzawia ze auto jedzie jak tramwaj po szynach.
zmniejsza to aquaplaning na boki
tutaj na przykladzie uniroywal widac jak dzialaja rowki okrezne ( nie patrcie na prawą strone opony uniroyal bo tam jest tak ichniejsza inowacja)
osobiscie uważam ze filmikiem strzelili sobie w kolano bo pokzuja kierunek wyprowadzenia przez lewą opone wody na zewnątrz
przy prawej stronie w takim ukladzie zupelnie zaburza sie ten przeplyw jesli bieznik bedzie odwrotnie ustwaiony
chcialbym zobaczyc ten przeplyw
w takiej sytuacji
ale to tylko mala dygresja w strone uniroyal
teraz o tych malych rowkach co sicieraja sie po kilkunastu tys km
tak jak ktos juz to pisal robione pod testy
jak opona dzieki glownemu wzorowi bieznika lub po prostu slabej mieszance nie daje rady na mokrym to robi sie takie dodatkowe naciecia dajace w testach mozliwosc rownania z najlepszymi
dodatkowo male naciecia nie uginaja sie tak jak glebokie co poprawia trakcje na suchym
dobra opona (cpc2 , cpc5 ,nokian line, czy bluresponse ma naciecia od razu pełne)
jesli opona ma trzymac na suchym musi mniec twardy rant , oraz klocki bieznika i miekką mieszanke jednoczesnie .
czyli jest jednoczesnie miekka i twarda. miekka jesli chodzi o scieralnosc i twarda (sztywna mechanicznie)
wracajac to trendu okreżnych rowków . wszyscy teraz prawie to robią w tzw .oponach codziennych. tzn tych co sprzedaje sie najwiecej.
porownajcie
cpc2
cpc5
csc2
csc3
dunlop bluresponse
nokian line
michelin energy sacer
Eagle F1 Asymmetric 2
Fulda EcoControl HP
Hankook Ventus Prime2
Vredestein Sportrac 5
wszystkie te opony na jedno kopyto robione 3 -4 orezne szerokie rowy plus drobne dodatki w srodku w zaleznosci od producenta.
no i naciecia na bokach .przewaznie klocek z cienkim nacieciem po srodku (prostym lub lamanym jak w conti)
jest to ogolnie bardzo dobra i dopracowana kostrukcja ktora wszyscy trzepią poniwaz kwadratowego kola sie nie wymysli ani otwartych drzwi nie wyważy
bardzo odwaznie postapil Uniroyal z Rainsport 3 . ciekaw jestm opini tej opony po parunastu tys km. chcialbym sie bardzo na tej gumie przejechac
gwarantuje natomiast ze przy drobnym sniegu na wzorze bieznika jaki ma RS3 ruszy sie lepiej niz na tych co wymienilem.
podobne luki ma w srodku re002 dlatego lepiej mi sie ruszalo na sniegu niz na CPC2.
kolejne korzyści z rowków okręznych to to ze mamy 2 lub 3 okreżne bloki gumy przewaznie nie poprzecinane w poprzek
daje to plus przy hamowaniu i ruszaniu na suchym . Bieznik sie nie zawija
moze komus pomoze
opony teraz konstruuje sie typowo na dany sezon.
opony lenie tylko dadza rade w lato ,a w zime jak ktos pisal nie ruszy sie nawet. testowalem CPC2 na sniegu. to byla masakra. re002 sa lepsze ale o tym potem ,dlaczego.
poniewaz od opony oczekuje sie niskich oporow toczenia daje sie rowki przez srodek.
takie rozwiazanie jest dobre dlatego ze zamiast robic zawirowanie i opory odprowadzajac wode (oraz powietrze przy wiekszych predkosciach) na zewnatrz tworzy sie tzw wzdłuzny klin wodny (kiedys byly tylko poprzeczne)
te trzy okreżne rowy (nie rowki bo tam nieraz palec wchodzi) tworzą klin ktory sprzawia ze auto jedzie jak tramwaj po szynach.
zmniejsza to aquaplaning na boki
tutaj na przykladzie uniroywal widac jak dzialaja rowki okrezne ( nie patrcie na prawą strone opony uniroyal bo tam jest tak ichniejsza inowacja)
osobiscie uważam ze filmikiem strzelili sobie w kolano bo pokzuja kierunek wyprowadzenia przez lewą opone wody na zewnątrz
przy prawej stronie w takim ukladzie zupelnie zaburza sie ten przeplyw jesli bieznik bedzie odwrotnie ustwaiony
chcialbym zobaczyc ten przeplyw
w takiej sytuacji
ale to tylko mala dygresja w strone uniroyal
teraz o tych malych rowkach co sicieraja sie po kilkunastu tys km
tak jak ktos juz to pisal robione pod testy
jak opona dzieki glownemu wzorowi bieznika lub po prostu slabej mieszance nie daje rady na mokrym to robi sie takie dodatkowe naciecia dajace w testach mozliwosc rownania z najlepszymi
dodatkowo male naciecia nie uginaja sie tak jak glebokie co poprawia trakcje na suchym
dobra opona (cpc2 , cpc5 ,nokian line, czy bluresponse ma naciecia od razu pełne)
jesli opona ma trzymac na suchym musi mniec twardy rant , oraz klocki bieznika i miekką mieszanke jednoczesnie .
czyli jest jednoczesnie miekka i twarda. miekka jesli chodzi o scieralnosc i twarda (sztywna mechanicznie)
wracajac to trendu okreżnych rowków . wszyscy teraz prawie to robią w tzw .oponach codziennych. tzn tych co sprzedaje sie najwiecej.
porownajcie
cpc2
cpc5
csc2
csc3
dunlop bluresponse
nokian line
michelin energy sacer
Eagle F1 Asymmetric 2
Fulda EcoControl HP
Hankook Ventus Prime2
Vredestein Sportrac 5
wszystkie te opony na jedno kopyto robione 3 -4 orezne szerokie rowy plus drobne dodatki w srodku w zaleznosci od producenta.
no i naciecia na bokach .przewaznie klocek z cienkim nacieciem po srodku (prostym lub lamanym jak w conti)
jest to ogolnie bardzo dobra i dopracowana kostrukcja ktora wszyscy trzepią poniwaz kwadratowego kola sie nie wymysli ani otwartych drzwi nie wyważy
bardzo odwaznie postapil Uniroyal z Rainsport 3 . ciekaw jestm opini tej opony po parunastu tys km. chcialbym sie bardzo na tej gumie przejechac
gwarantuje natomiast ze przy drobnym sniegu na wzorze bieznika jaki ma RS3 ruszy sie lepiej niz na tych co wymienilem.
podobne luki ma w srodku re002 dlatego lepiej mi sie ruszalo na sniegu niz na CPC2.
kolejne korzyści z rowków okręznych to to ze mamy 2 lub 3 okreżne bloki gumy przewaznie nie poprzecinane w poprzek
daje to plus przy hamowaniu i ruszaniu na suchym . Bieznik sie nie zawija
Komentarz