Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jako ze o oponach jak wiecie mam jakie takie pojecie wyraze taka subiektywna opinie , luznie zwiazana z trendem jaki panuje na rynku opon.
    moze komus pomoze


    opony teraz konstruuje sie typowo na dany sezon.

    opony lenie tylko dadza rade w lato ,a w zime jak ktos pisal nie ruszy sie nawet. testowalem CPC2 na sniegu. to byla masakra. re002 sa lepsze ale o tym potem ,dlaczego.


    poniewaz od opony oczekuje sie niskich oporow toczenia daje sie rowki przez srodek.
    takie rozwiazanie jest dobre dlatego ze zamiast robic zawirowanie i opory odprowadzajac wode (oraz powietrze przy wiekszych predkosciach) na zewnatrz tworzy sie tzw wzdłuzny klin wodny (kiedys byly tylko poprzeczne)



    te trzy okreżne rowy (nie rowki bo tam nieraz palec wchodzi) tworzą klin ktory sprzawia ze auto jedzie jak tramwaj po szynach.
    zmniejsza to aquaplaning na boki





    tutaj na przykladzie uniroywal widac jak dzialaja rowki okrezne ( nie patrcie na prawą strone opony uniroyal bo tam jest tak ichniejsza inowacja)
    osobiscie uważam ze filmikiem strzelili sobie w kolano bo pokzuja kierunek wyprowadzenia przez lewą opone wody na zewnątrz
    przy prawej stronie w takim ukladzie zupelnie zaburza sie ten przeplyw jesli bieznik bedzie odwrotnie ustwaiony
    404
    chcialbym zobaczyc ten przeplyw

    w takiej sytuacji

    ale to tylko mala dygresja w strone uniroyal




    teraz o tych malych rowkach co sicieraja sie po kilkunastu tys km
    tak jak ktos juz to pisal robione pod testy
    jak opona dzieki glownemu wzorowi bieznika lub po prostu slabej mieszance nie daje rady na mokrym to robi sie takie dodatkowe naciecia dajace w testach mozliwosc rownania z najlepszymi

    dodatkowo male naciecia nie uginaja sie tak jak glebokie co poprawia trakcje na suchym

    dobra opona (cpc2 , cpc5 ,nokian line, czy bluresponse ma naciecia od razu pełne)



    jesli opona ma trzymac na suchym musi mniec twardy rant , oraz klocki bieznika i miekką mieszanke jednoczesnie .

    czyli jest jednoczesnie miekka i twarda. miekka jesli chodzi o scieralnosc i twarda (sztywna mechanicznie)



    wracajac to trendu okreżnych rowków . wszyscy teraz prawie to robią w tzw .oponach codziennych. tzn tych co sprzedaje sie najwiecej.

    porownajcie
    cpc2
    cpc5
    csc2
    csc3
    dunlop bluresponse
    nokian line
    michelin energy sacer
    Eagle F1 Asymmetric 2
    Fulda EcoControl HP
    Hankook Ventus Prime2
    Vredestein Sportrac 5

    wszystkie te opony na jedno kopyto robione 3 -4 orezne szerokie rowy plus drobne dodatki w srodku w zaleznosci od producenta.

    no i naciecia na bokach .przewaznie klocek z cienkim nacieciem po srodku (prostym lub lamanym jak w conti)

    jest to ogolnie bardzo dobra i dopracowana kostrukcja ktora wszyscy trzepią poniwaz kwadratowego kola sie nie wymysli ani otwartych drzwi nie wyważy


    bardzo odwaznie postapil Uniroyal z Rainsport 3 . ciekaw jestm opini tej opony po parunastu tys km. chcialbym sie bardzo na tej gumie przejechac



    gwarantuje natomiast ze przy drobnym sniegu na wzorze bieznika jaki ma RS3 ruszy sie lepiej niz na tych co wymienilem.
    podobne luki ma w srodku re002 dlatego lepiej mi sie ruszalo na sniegu niz na CPC2.


    kolejne korzyści z rowków okręznych to to ze mamy 2 lub 3 okreżne bloki gumy przewaznie nie poprzecinane w poprzek
    daje to plus przy hamowaniu i ruszaniu na suchym . Bieznik sie nie zawija

    Komentarz


    • xtremesystems,
      Wreszcie konstruktywne po co, na co, dlaczego
      http://carsdetailing.blogspot.com/

      Komentarz


      • Ktoś jeździł na Michelin Energy Saver+ i moze coś sensownego o tych oponach napisać?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez xtremesystems
          tutaj na przykladzie uniroywal widac jak dzialaja rowki okrezne ( nie patrcie na prawą strone opony uniroyal bo tam jest tak ichniejsza inowacja)
          osobiscie uważam ze filmikiem strzelili sobie w kolano bo pokzuja kierunek wyprowadzenia przez lewą opone wody na zewnątrz
          przy prawej stronie w takim ukladzie zupelnie zaburza sie ten przeplyw jesli bieznik bedzie odwrotnie ustwaiony
          Link
          chcialbym zobaczyc ten przeplyw
          Wykopane ze strony Uniroyala

          "...Ponieważ odcisk opony UHP jest szeroki i krótki, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to tylko niewielkie ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią.

          W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nie ma znaczenia, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak standardowe kanały obwodowe..."

          Czy to prawda nie wiem wygląda OK
          http://carsdetailing.blogspot.com/

          Komentarz


          • Zamieszczone przez xtremesystems
            testowalem CPC2 na sniegu. to byla masakra. re002 sa lepsze ale o tym potem ,dlaczego.
            Też mam CPC2 i potwierdzam, to gumy tylko na asfalt, a najlepiej taki bez zakrętów, mam takie w 195/65/r15 i na zakrętach są słabiutkie, mocno się kładą, wcześniejsze Fulda Carat Progresso pod tym względem są o niebo lepsze :shock: (a testy mówiły co innego). No ale za to super hamują i są komfortowe. A i fuldy całkiem nieźle radziły sobie na śniegu, no ale wystarczy na nie spojrzeć :P

            Zamieszczone przez xtremesystems
            gwarantuje natomiast ze przy drobnym sniegu na wzorze bieznika jaki ma RS3 ruszy sie lepiej niz na tych co wymienilem.
            podobne luki ma w srodku re002 dlatego lepiej mi sie ruszalo na sniegu niz na CPC2.
            Hmm, patrze na bieżnik jednej i drugiej i normalnie nie wierzę, że opona typu "prawie slick" jest lepsza niż te Conti, no chyba, że re002 miałeś nowe, a cpc2 były mocno zjechane. Chociaż... cpc2 ma inny wzór bieżnika w zależności od szerokości

            Zamieszczone przez xtremesystems
            wracajac to trendu okreżnych rowków . wszyscy teraz prawie to robią w tzw .oponach codziennych. tzn tych co sprzedaje sie najwiecej.

            porownajcie
            cpc2
            cpc5
            csc2
            csc3
            dunlop bluresponse
            nokian line
            michelin energy sacer
            Eagle F1 Asymmetric 2
            Fulda EcoControl HP
            Hankook Ventus Prime2
            Vredestein Sportrac 5

            wszystkie te opony na jedno kopyto robione 3 -4 orezne szerokie rowy plus drobne dodatki w srodku w zaleznosci od producenta.
            Akurat Nokian Line spośród nich się wyróżnia (pozytywnie) - rowki są do samego końca i ma naprawdę sporo rowków poprzecznych i nie tylko na brzegach, ale i w środku, no i są to rowki, a nie jakieś tam tyci wąziutkie nacięcia jakby je ktoś żyletką wycinał. Fajnie są też Barumy Bravuris 3hm.

            Na koniec jeszcze drobny szczegół - odnośnie rowkach co sicieraja sie po kilkunastu tys km (czasem nawet już po kilku :P ), tyle, że nie chodzi tu o głębokość, a...o szerokość.
            Klocki bieżnika nie mają przekroju prostokąta tylko stożka, czyli w miarę ścierania robią się coraz szersze, co za tym idzie - zmniejszają się szczeliny między nimi, niby szczególik, a jakże istotny.

            Zamieszczone przez gusiak11
            "...Ponieważ odcisk opony UHP jest szeroki i krótki, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to tylko niewielkie ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią.

            W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nie ma znaczenia, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak standardowe kanały obwodowe..."
            Dokładnie tak to działa. Raz, że są bardzo długie, a dwa, że opona styka się z drogą tylko na niewielkiej powierzchni, tak więc te ukośne rowki praktycznie nigdy nie będą "zamknięte" , ich długość jest tak dobrana, że są dłuższe niż długość powierzchni styku - czyli wbrew pozorom działają tak jak te okrężne.
            Zobaczcie na Verdesetein Ultrac Sessanta, tam jest to samo rozwiązanie.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez fernando
              Ktoś jeździł na Michelin Energy Saver+ i moze coś sensownego o tych oponach napisać?

              Tak. W drugim sezonie wyzabkowaly.
              Teraz jak kupowałem Dunlopy Blueresponse, pytałem u wielu sprzedawców m.in. O Michelin i o dziwo wszyscy zgodnie nie polecali m i tych opon twierdząc cyt. "opony sie troszkę pogorszyły i teraz p laci sie tylko za markę".

              Komentarz


              • Zamieszczone przez roko
                Akurat Nokian Line spośród nich się wyróżnia (pozytywnie) - rowki są do samego końca i ma naprawdę sporo rowków poprzecznych i nie tylko na brzegach, ale i w środku, no i są to rowki, a nie jakieś tam tyci wąziutkie nacięcia jakby je ktoś żyletką wycinał. Fajnie są też Barumy Bravuris 3hm.
                moze zle sie wyrazilem. chodzi mi akurat o konstrukcje bazowa ( 4 lub 3 okrezne rowy plus detale)



                (jeszcze mały bonus)


                ta sama firma?? wrong

                nokian i conti


                akurat nokian wyglada na bardzie suchą opone a conti na deszcz

                [ Dodano: Sob 05 Kwi, 14 09:54 ]
                Zamieszczone przez gusiak11
                "...Ponieważ odcisk opony UHP jest szeroki i krótki, a kanały bieżnika w oponie RainSport 3 są długie i ustawione pod ostrym kątem do kierunku jazdy, to tylko niewielkie ich odcinki znajdują się w tym samym czasie w obszarze powierzchni styku opony z nawierzchnią.

                W związku z tym kierunek kanałów bieżnika nie ma znaczenia, ponieważ działają one mniej więcej tak samo jak standardowe kanały obwodowe..."
                no wlasnie ciekaw jestem.
                bo na filmiku fajnie pokazuja jak kanal prowadzi wode na zewnatrz. a tu pisza ze to pic na wode bo za mala powierzchnia styku zeby tak wyprowadzic wode.

                gdybym mial RS3 i przejechal sie na mokrym od razu bym wiedzial czy pic czy nie . :szeroki_usmiech

                Komentarz


                • Zamieszczone przez fernando
                  Ktoś jeździł na Michelin Energy Saver+ i moze coś sensownego o tych oponach napisać?
                  Moja żonka śmiga cytryną c3 na Michelinach Energy Saver już 6 rok i jest bardzo zadowolona. Są to oczywiście oponki raczej do spokojnej jazdy. Jeżeli chodzi o ząbkowanie to zależy jaki zawias jest w aucie ( belka czy wielowahacz ). Obecnie jeżdżę na Michelin Pilot Primacy i po dwóch sezonach oponki też wyząbkowały. W warsztacie, który zajmuje się szorstkowaniem wyząbkowanych opon dowiedziałem się, że najwięcej aut przyjeżdża właśnie z wielowahaczowym zawieszeniem i oponami z asymetrycznym bieżnikiem. Wyjaśnili mi że przyczyną ząbkowania nie jest wada opon, lecz zmienny, nierównomierny rozkład nacisków pomiędzy oponą a nawierzchnią, podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i w zakrętach. Powoduje on nierównomierne ścieranie się boków rzeźby bieżnika podczas ich kontaktu z podłożem. Marki jakie wymienili to Ford głównie Focus, Skoda, VW, Audi, Alfa Romeo a opony, które mają taką tendencję to Uniroyal, Vredestein, Goodyear.

                  Auto Świat - Portal motoryzacyjny

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez xtremesystems
                    akurat nokian wyglada na bardzie suchą opone a conti na deszcz
                    Mi chodziło o ten model

                    Komentarz


                    • a zgadza sie ja pomylilem

                      to co ty pokazales to nokian line a ja zline


                      a w ogole to chyba jeszcze nokian line zagranica nazywa sie xline

                      no nie wazne


                      chodzi o sama konstukcje.

                      line bardziej ponacinany - premium touring tires
                      zline mniej ponacinany - Max Performance



                      na pierwszy rzut oka widac ze czegos brakuje
                      oczywiscie opony UPH (pomiedzy PTT i MP)
                      oczywiscie polska to zascianek i nie ma w ofercie
                      nokian hakka blue



                      za to mamy High Performance (czyli klasa nizej) nokian H i nokian V ( jedna opona z roznymi indeksami predkosci to u nas w Polsce juz dwie rozne opony )

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez mirek_p11
                        c3 na Michelinach Energy Saver już 6 rok
                        Mam dokładnie to samo auto na tych samych oponach, żałuje ze nie sprzedałem ich na początku i nie wysępiłem w salonie 15` do spokojnej jazdy OK

                        Zamieszczone przez mirek_p11
                        W warsztacie, który zajmuje się szorstkowaniem wyząbkowanych opon dowiedziałem się, że najwięcej aut przyjeżdża właśnie z wielowahaczowym zawieszeniem i oponami z asymetrycznym bieżnikiem. Wyjaśnili mi że przyczyną ząbkowania nie jest wada opon, lecz zmienny, nierównomierny rozkład nacisków pomiędzy oponą a nawierzchnią, podczas pracy zawieszenia przy jeździe na wprost i w zakrętach. Powoduje on nierównomierne ścieranie się boków rzeźby bieżnika podczas ich kontaktu z podłożem. Marki jakie wymienili to Ford głównie Focus, Skoda, VW, Audi, Alfa Romeo a opony, które mają taką tendencję to Uniroyal, Vredestein, Goodyear
                        Teorii na ząbkowanie jest chyba tyle co użytkowników tego forum

                        Z własnego podwórka powiem ze w domu ''jest'' kombi od 1996r. przewinęło sie ich już 7 modeli i jedyny samochód który wyząbkował obony to omega B a opony fulda zimówki w tym modelu daytony 510 ok tylkso szybko się sćierały, pozostałe kombiaki czy to wielowachacz w passacie czy mondeo MK III i IV, czy moja skoda nie zauważyłem takiego procederu, a generalnie 70% wszystkei auta jeździły/jeżdżą na pusto
                        http://carsdetailing.blogspot.com/

                        Komentarz


                        • Tegoroczny test opon letnich AŚ
                          ]"]Strona nie została znaleziona – Fotoszok
                          ]"]Strona nie została znaleziona – Fotoszok
                          Co ciekawe, Nokian i Uniroyal nie przeszły rundy kwalifikacyjnej.

                          Komentarz


                          • tak jak pisalem . zline jest z grupy maxperf . i szykowana na suche warunki . nie dziwne ze srednio sprawdza sie w hamowaniu na morym.

                            na suchym, jedno z pierwszych miejsc

                            natomiast szkoda ze uniroyala RS2 testowali a nie RS3 ktory jest wielka niewiadomą

                            szkoda ze polski AŚ po prostu przedrukowuje z AUTO BILD

                            2014 Auto Bild Top 15 Summer Tyre Test - Tyre reviews and ratings

                            Komentarz


                            • A co byś powiedział/porównał te opony:
                              Pirelli P7 (zwykła) czyli z takim bieżnikiem (none)
                              i Michelin Pilot Sport 3

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez dzul
                                Pirelli P7 (zwykła) czyli z takim bieżnikiem (none)
                                Ta opona to stara dobra szkoła, agresywny bieżnik, miękka guma i dużo nacięć, bez tych wszystkich eco wynalazków. To nie jest guma do oszczędzania paliwa, już po samym wyglądzie widać, że jest robiona głównie pod kątem przyczepności na mokrym, z tego co pamiętam z dawnych testów to jedna z najlepszych na mokrym w swoim segmencie. Należy się spodziewać dużych oporów i sporego hałasu.

                                Komentarz


                                • ja bym wolal michalka
                                  dla mnie za duzo naciec na pirelkach

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez gusiak11
                                    (...)

                                    Teorii na ząbkowanie jest chyba tyle co użytkowników tego forum

                                    (...)
                                    Moje Goodyeary po pięciu latach użytkowania nie miały nawet śladu wyząbkowania, a ząbkowaniem byłem straszony od pierwszego postu, w którym się pochwaliłem, że takie opony kupiłem...

                                    Komentarz


                                    • yunior81, mirek_p11, gusiak11, dzieki za opinie

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Voit
                                        Moje Goodyeary po pięciu latach użytkowania nie miały nawet śladu wyząbkowania,
                                        bo w O1 są rzadsze z tym problemy.

                                        jedyną oponą dość odporną na ząbkowanie niezależnie od marki auta są conti.
                                        w tym roku będę testował blueresponsa , RT , i nokiana.
                                        RT jest chyba niezły w tym temacie .
                                        zobaczymy za parę miesięcy.

                                        [ Dodano: Nie 06 Kwi, 14 08:19 ]
                                        zapomniałem , PS3 też jest ok'.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez roko
                                          Co ciekawe, Nokian i Uniroyal nie przeszły rundy kwalifikacyjnej
                                          natomiast Atlas Sport Green tuż za podium

                                          niemieckie testy wiarygodności panów z ADAC

                                          Komentarz


                                          • leszekmw, czy na ząbkowanie ma wpływ rodzaj nadwozia? kombi vs liftback?
                                            czy tylko twardość gumy?
                                            w moim RSie po sezonie wyząbkowały się Bridgestont Potenza RE01 :roll:
                                            usłyszałem opinie od kolegi oponiarza, że te opony ząbkują równie chętnie co Dunlop SP 01 które miałem w poprzednim RSie i faktycznie tez po sezonie padły
                                            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                            Komentarz


                                            • U mnie od wczoraj zagościły na aucie opony Dunlop SP Sport Maxx RT MFS 225/45/R17 91Y. Jak na razie jestem mega zadowolony. :szeroki_usmiech
                                              Powiem szczerze, że nie rozumiem opinii osób, które mówią, że na 17 jest "twardo". Pojeździłem wczoraj trochę po mieście (po różnych nawierzchniach) i dużych różnić na minus w porównaniu do poprzednich Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16 nie zauważyłem, natomiast na pewno poprawiło się prowadzenie auta i reakcja na ruchy kierownicą.
                                              Podsumowując, gorąco polecam przesiadkę na 225/45/R17 dla niezdecydowanych.

                                              Komentarz


                                              • bohen, ja będę zakładał takie same tylko w 235/40/18-ale dopiero za 2tyg bo musze felgi wypiaskować i pomalowac na czarny mat
                                                ciekaw jestem twojej opinii zwłaszcza przy ostrzejszej jeździe w zakrętach

                                                mi się bardzo podoba ten napis MAxx na bieżniku :wink:
                                                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez piotrek_gdy
                                                  leszekmw, czy na ząbkowanie ma wpływ rodzaj nadwozia? kombi vs liftback?
                                                  no tu , powiem szczerze , nie zwracałem uwagi . ale chyba jedak kombi. choć mam jedną O2 z niemiec sprowadzoną , 57tyś ori , wersja na 100lat , wygląda jak nówka i zmasakrowane ori micheliny z tyłu w 17" tylko nie pamiętam bieżnika ale primacy.

                                                  Zamieszczone przez bohen
                                                  U mnie od wczoraj zagościły na aucie opony Dunlop SP Sport Maxx RT MFS 225/45/R17 91Y. Jak na razie jestem mega zadowolony. :szeroki_usmiech
                                                  Powiem szczerze, że nie rozumiem opinii osób, które mówią, że na 17 jest "twardo". Pojeździłem wczoraj trochę po mieście (po różnych nawierzchniach) i dużych różnić na minus w porównaniu do poprzednich Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16 nie zauważyłem,
                                                  jeździłem teraz , dzięki uprzejmości kolegi kylo76 na jego zestawie identycznym z Twoim.
                                                  krótki opis w porównaniu do 205/55/16.
                                                  spalanie - większe około 0.5l przy spokojnej jeździe . przy dawaniu w palnik jeszcze większe.
                                                  lekkie zamulenie auta a mam około 170KM. przy mniejszych mocach będzie to bardziej odczuwalne.
                                                  amortyzacja niewielkich nierówności - RT chyba robi to bardzo dobrze.
                                                  stwierdzam większe obciążenie dla napędu - mam dsg i podniósł mi się "poziom" prędkości przy jakich przełączają się biegi.
                                                  ciężej chodząca kierownica - a więc większe obciążenie dla magla.
                                                  no i - o wiele większa masa koła co daje sie odczuć bardzo gdy koło wpada w dziurę - momentalnie leci w dół siłą bezwładności..no i mocno wali w zawias zapewne niszcząc go szybciej.
                                                  trzymanie w zakrętach - nie testowałem , ale przy normalnej jeździe dla normalnego kierowcy zmiany są w zasadzie nieodczuwalne.
                                                  pewnie wiele osób się ze mną nie zgodzi ale według mnie do w miarę normalnego poruszania się nie widzę potrzeby zakładania 17 calowych kół .
                                                  oczywiście sprawa lansu i wyglądu auta to co innego ..dla niektórych... 8)
                                                  testy robione na trasie którą znam doskonale.
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez bohen
                                                    Powiem szczerze, że nie rozumiem opinii osób, które mówią, że na 17 jest "twardo".
                                                    Przez takich o mały włos zamiast 17" bym wziął 16" :evil: Dupą ziarenko grochu umieszczone pod poduszką wyczuwają :!: :diabelski_usmiech



                                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X